In de app dien je eerst de reservering te starten, zodat deze werkelijk omgezet wordt naar een huur. Hiervoor heb je (eventueel) de pincode nodig die je hebt ingegeven tijdens je registratie. Tevens dien je accoord te gaan met de voorwaarden. Vervolgens krijgt je een digitale sleutel overhandigd.
In de app kun je eenvoudig het vervoermiddel ontgrendelen en vergrendelen. Na het ontgrendelen krijg je automatisch enkele minuten startvrijgave. Als deze startvrijgave verlopen is, kun je deze eenvoudig weer activeren door nogmaals te ontgrendelen.
Voordat je kunt rijden, moet je bij een elektrisch voertuig natuurlijk eerst de laadkabel losnemen. Bij sommige laadpalen moet je eerst de laadpas voor het laadpunt houden om de kabel los te kunnen nemen. De laadkabel neem je ALTIJD mee in de auto. De laadpas ligt in de auto.
Het kan voorkomen dat de laadstekker vergrendeld blijft in de auto. Nogmaals ontgrendelen van de portieren via de app zorgt voor vrijgave van de laadkabel.
Daarnaast kan het voorkomen dat de laadkabel niet losgenomen kan worden omdat de laadpas eerst aangeboden moet worden aan de laadpaal.
Bij de RENAULT ZOE moet je aan 3 voorwaarden voldoen om te kunnen starten:
1: Zorg dat de keuzeknop van de versnelling in "N" staat.
2: Zet de voet op de rem.
3: Nu kun je de auto starten door op de startknop te drukken waarna READY in het display komt.
De motor start toch niet? Er komt een melding dat de "Plaats de kaart in zone + START", dan is de startvrijgave verlopen, zodat de motor niet meer start, ontgrendel dan in de App de portieren nogmaals.
Tijdens de huur is het altijd mogelijk de eindtijd van de huur aan te passen.
Mocht dit niet kunnen omdat de auto al gereserveerd is door een collega, zorg dan dat je op tijd terug bent.
Zo voorkom je ergernis bij je collega.
Links naast het stuur zit hiervoor een knop, zie de afbeelding.
Via deze link vind je een kort overzicht met de laadsnelheden per voertuig. Laadsnelheid
Aan het einde van de huur zorg je altijd dat de laadkabel weer aangesloten is.
Check of het laden werkelijk actief is. Afhankelijk van de locatie moet het laden eventueel met de laadpas geactiveerd worden.
Zorg dat je al je eigendommen uit de auto hebt meegenomen.
Sluit de auto af.
Beëindig de huur via de app. (De digitale sleutel wordt weer ingeleverd).
Start de app opnieuw op.
Log opnieuw in.
Start eventueel je telefoon opnieuw op.
Als laatste kun je de app opnieuw installeren.
Neem eventueel contact op met Support.
Klik op de volgende link: