Volkswagen POLO (benzine)
Hieronder staan enkele veel gestelde vragen en handelingen om gebruik te maken van deze auto.
Starten van de huur
In de app dien je eerst de reservering te starten, zodat deze werkelijk omgezet wordt naar een huur. Hiervoor heb je (eventueel) de pincode nodig die je hebt ingegeven tijdens je registratie. Tevens dien je accoord te gaan met de voorwaarden. Vervolgens krijgt je een digitale sleutel overhandigd.
Hoe open ik de auto?
In de app kun je eenvoudig het vervoermiddel ontgrendelen en vergrendelen. Na het ontgrendelen krijg je automatisch enkele minuten startvrijgave. Als deze startvrijgave verlopen is, kun je deze eenvoudig weer activeren door nogmaals te ontgrendelen.
Voordat ik kan starten / wegrijden
Voordat je kunt rijden, moet je eerst de sleutel uit de lezer in het daschboardkastje halen. Tijdens de huur ver- en ontgrendel je de auto met de voertuigsleutel.
Hoe start ik de "motor"? De motor start niet. En nu??
Volkswagen Polo start je tijdens de hele huur gewoon met de voertuigsleutel. Deze (mechanische) sleutel is in de auto aanwezig.
De auto start niet. En nu?
Waarschijnlijk is de startvrijgave verlopen.
Meldingen kunnen zijn: (zie onderstaande foto's)
- Geen melding in het display.
- Melding "Motor handmatig starten aub".
- Melding "Storing StartStop".
Deze kun je opnieuw verkrijgen door de auto via de app opnieuw te ontgrendelen. (Neem indien nodig de sleutel uit het contact).
Ik ben niet voor de geplande eindtijd terug op de terugbrenglocatie.
Tijdens de huur is het altijd mogelijk de eindtijd van de huur aan te passen.
Mocht dit niet kunnen omdat de auto al gereserveerd is door een collega, zorg dan dat je op tijd terug bent.
Zo voorkom je ergernis bij je collega.
Beƫindigen van de huur.
Aan het einde van de huur zorg je altijd dat de auto weer netjes is.
Zorg dat je al je eigendommen uit de auto hebt meegenomen.
Stop de sleutel weer in de lezer in het daschboardkastje.
Vergrendel de auto via de app op je telefoon.
Beëindig de huur via de app. (De digitale sleutel wordt weer ingeleverd).
De APP geeft een storing.
Start de app opnieuw op.
Log opnieuw in.
Start eventueel je telefoon opnieuw op.
Als laatste kun je de app opnieuw installeren.
Neem eventueel contact op met Support.
Support
Klik op de volgende link: